Beschikbaarheid

5 redenen om te kiezen voor professionele bedrijfsfoto’s

Benieuwd hoe professionele foto’s waarde toevoegen aan jouw communicatiemiddelen? Je website, social media, flyers of brochures; voor iedere vorm van communicatie heb je beeld nodig. Beeld bij je teksten maakt de boodschap een stuk interessanter voor de ontvanger, of je deze nu online of offline deelt. In deze blog zetten we 5 redenen uiteen om te kiezen voor professionele bedrijfsfoto’s. 

Professionele bedrijfsfotografie ondersteunt jouw merkidentiteit

Misschien denk je nu, wat is merkidentiteit? Dit zijn de visuele elementen die jouw unieke identiteit en de kernwaarden van de organisatie vertellen aan de buitenwereld. Denk aan je logo, huisstijlkleuren, het lettertype dat je gebruikt én beeld zoals foto’s of video.

Een goed uitgevoerde merkidentiteit maakt het voor potentiële klanten makkelijk om te begrijpen wie jij bent en wat je doet. Het brengt jouw kernwaarden over en roept een gevoel op bij potentiële klanten. Belangrijk dus dat je dit goed uitvoert en beelden uitkiest die de boodschap van jouw merk naadloos overbrengen. Maar hoe doe je dat en hoe kan een professionele fotograaf je hierbij helpen?

Wanneer je duidelijk weet hoe jij je als bedrijf wilt presenteren, is het tijd om een briefing voor de fotograaf te schrijven.  Als professioneel fotograaf ondersteun ik je door de briefing goed in me op te nemen en na te denken over de door jou aangegeven stijl. Na een eventuele brainstorm en persoonlijk contact weet ik welke foto’s jij nodig hebt en hoe we deze gaan maken. Hierbij breng ik een stukje creativiteit in en schiet ik de foto’s die jij nodig hebt tijdens een door ons samen georganiseerde fotoshoot. De beelden die hierdoor ontstaan zijn in lijn met jouw ideeën én uniek, dus onderscheidend van jouw concurrentie. Een belangrijk voordeel van bedrijfsfotografie is dat je in één keer een hele reeks foto’s maakt die je langere tijd kunt gebruiken in alle verschillende communicatiemiddelen, waardoor één lijn ontstaat.

Pavlov Publiceert

De kwaliteit van professionele bedrijfsfotografie verhoogt jouw waarde

Van een professionele fotograaf mag je kwaliteit verwachten. Deze kwaliteit is uiteindelijk terug te zien in jouw communicatiemiddelen. Denk maar eens terug aan een potentiële leverancier, we creëren een waardeoordeel op basis van wat we zien. Dat kan een brochure, poster of website zijn. Ziet het er niet professioneel uit? Dan schatten we de waarde van het product of de dienst lager in en kiezen we er soms zelfs voor om een andere leverancier te kiezen.

Als bedrijfsfotograaf voeg ik op verschillende manieren een stuk kwaliteit toe aan jouw foto’s. Niet alleen worden je foto’s gemaakt met professionele materialen zoals een uitstekende camera, lichtset en flitser. Ook worden de foto’s professioneel nabewerkt om bijvoorbeeld contrast en kleur te verbeteren en jouw logo of extra elementen met photoshop toe te voegen. Daarnaast creëer ik één serie met unieke beelden die volledig bij elkaar passen, een teken van jouw kwaliteit die je met stockfoto’s niet kunt creëren.

Illustreer jouw aanbod met professionele bedrijfsfoto’s

Stel je een website of brochure voor zonder beeld. Onmogelijk toch, want hoe moeten potentiële klanten immers begrijpen wat jij te bieden hebt? Foto’s van jouw product zijn onmisbaar. Bij het maken van productfoto’s stel ik als professionele fotograaf de verlichting samen, zodat deze jouw product goed belicht én constant is bij verschillende producten. Afhankelijk van de producten en jouw keuzes maak ik productfoto’s uit verschillende hoeken.

Bied je geen product maar een dienst aan? Dan kan het zeer waardevol zijn om het proces en de resultaten te laten zien, zo maak je potentiële klanten duidelijk wat jij voor ze kunt betekenen, hoe je dit doet én wat het ze op gaat leveren. Afhankelijk van jouw wensen kunnen we samen verschillende situaties in scene zetten of een complete bedrijfsreportage maken.

Professionele bedrijfsfotografie zegt meer dan 1000 woorden

Ik heb het in dit artikel al eerder benoemd, goed beeld brengt jouw boodschap over. Naast de merkidentiteit die jij graag over wilt brengen en de foto’s die jouw product of dienst in het zonnetje zetten, roept beeld ook een gevoel op bij mensen. Bedrijfsfoto’s zijn daarom de uitgelezen kans om persoonlijk te worden.

Zorg ervoor dat potentiële klanten jouw organisatie leren kennen. Dit gaat verder dan het merk en de producten of diensten. Denk aan je bedrijfspand, een kantoor of productielocatie. De mensen achter de schermen die het allemaal mogelijk maken. Heeft jouw bedrijf een interessante historie, boeiende anekdote of vernieuwende visie die tekenend is voor de organisatie? Fotografie biedt de mogelijkheid om deze te delen en voor potentiële klanten een gevoel te koppelen aan jouw bedrijf.

Trots zijn op jouw bedrijf, ook in bedrijfsfoto’s

Je bent waarschijnlijk trots op jouw bedrijf en wat jullie doen en dat mag gezien worden! We zijn misschien gewend ons bescheiden op te stellen, maar gepaste trots mag ook getoond worden. Hoe kun je beter laten zien dat je trotst bent op jouw organisatie dan met foto’s waarin jouw proces, product, ontwikkeling of mensen in de schijnwerpers staan?

Dan wil je natuurlijk wel haarscherpe foto’s die goed belicht en nabewerkt zijn. Naast deze technische en praktische zaken help ik je als professionele fotograaf deze trots uit te dragen op de foto’s. Denk aan collega’s die zich niet helemaal op hun gemak voelen voor de camera. Als fotograaf creëer ik een ontspannen sfeer en geef ik tips bij het poseren. Zo gaat iedereen relaxt op de foto en maken we foto’s waar iedereen blij mee is.

Zoek jij een professioneel fotograaf om jouw bedrijf mooi in beeld te brengen? Ik kom graag met je in contact! Dan bespreken we samen waar je naar op zoek bent en hoe ik je hierbij kan helpen.